Kupowanie odzieży przez internet wiąże się z jednym mankamentem. Jest nim rzecz jasna brak możliwości przymierzenia danego ubrania, co w konsekwencji prowadzi do częstych zwrotów.
Problem ten szczególnie boleśnie odczuwają kobiety. Zwłaszcza, jeśli nie potrafią zdecydować się na wybór określonego obuwia. Na samym początku funkcjonowania sklepów internetowych, problem ten był bardzo poważny. Dziś już praktycznie nie istnieje.
Jakie buty wziąć ze sobą?
W przypadku sklepów stacjonarnych taki problem nie istniał. Buty można było przymierzyć, dobrać do posiadanych przez siebie ubrań, zobaczyć i dotknąć. Z oczywistych względów sklep internetowy takiej możliwości nie daje.
Nie oznacza to jednak, że jako Klienci, sklepu internetowego, jesteśmy skazani na to, co wybierzemy. Możemy na przykład zdecydować się na zakup dwóch rodzajów obuwia (np balerinek i szpilek) a następnie przetestowania ich w domu i wybrania dla siebie odpowiedniego rodzaju obuwia.
Taką możliwość daje na przykład sklep internetowy XXX, który – choć posiada bardzo bogatą ofertę odzieży damskiej i sam w sobie jest niezwykle profesjonalny, umożliwia zrezygnowanie z otrzymanego towaru i zwrócenie go w terminie do 14-tu dni od momentu zakupu.
O czym warto pamiętać przy zwrocie towaru?
1. Koniecznie zwracamy towar w postaci nienaruszonej. Samo przymierzenie obuwia nie spowoduje jego zużycia.
2. Koniecznie zwróćmy towar w terminie wspomnianych 14-tu dni. Przekroczenie tego terminu chociażby o jeden dzień spowoduje, że nasz zwrot nie zostanie rozpatrzony pozytywnie.
3. Zwrot towarów w terminie 14-tu dni nie jest możliwy w przypadku wszystkich zakupionych produktów (na przykład produktów przeznaczonych do spożycia i produktów szybko psujących się).