Media bardzo wyraźnie starają się dzisiaj wsłuchiwać w trendy na rynkach i widać, że najważniejsi gracze z tego sektora podejmują w różnym odstępnie czasu dokładnie te same decyzje. Praktycznie każda duża grupa kapitałowa zarabiająca na produkcji programów telewizyjnych czy wydawaniu prasy stara się dzisiaj skutecznie produkować materiał dla bardziej wyspecjalizowanej grupy odbiorców. Powstają więc tytuły adresowane tylko i wyłącznie dla miłośników sportu – czasami jedna stacja ma kilka kanałów, które prowadzą transmisje z najróżniejszych dyscyplin, nawet bardzo egzotycznych. Nie inaczej jest z programami adresowanymi dla kobiet, pasjonatek mody, czy też miłośników zdrowego stylu życia. Coraz ważniejsze staje się więc sięganie po różnych odbiorców i przeważnie każda duża sieć ma kanał, w którym odżywianie się i zdrowe prowadzenie życia stanowi centralny punkt odniesienia. Z natury są to oczywiście programy prowadzone przez kobiety i dla kobiet, tak samo jak tytuły motoryzacyjne muszą być domyślnie stworzone dla męskiego grona.